Základy andragogiky. Na základe analýzy odbornej literatúry sme dospeli k záverom, že sebareflexia je osobnou záležitosťou každého lektora a o jej význame a efektivite možno hovoriť len vtedy, keď vychádza z vnútorných motívov samotného vzdelávateľa, ktorý prejavuje záujem o svoje vlastné skvalitnenie. S profesiou vzdelávateľa dospelých veľmi úzko súvisia spôsobilosti, ktoré zohrávajú kľúčovú úlohu nie len pri samotnom výchovno-vzdelávacom procese ale aj pri formovaní osobnosti účastníka vzdelávania. PETLÁK, E. 2000. Komunikácia predstavuje produktívny nástroj lektora a preto aby bola efektívna je potrebné jej neustále zlepšovanie a udržovanie vo všetkých jej častiach . Prevodom z vášho bankového účtu. Hovorí sa, že myšlienka je dôležitejšia ako reč a rovnako dôležité je aj byť ostražitý nie len na vlastnú reč tela ale aj na reč tela účastníkov vzdelávania. Práca taktiež poukazuje na najdôležitejšie predpoklady lektorskej činnosti a vyzdvihuje najmä optimizmus, šoumenstvo a sebareflexiu v práci lektora. „Knihy sa musia držaÅ¥ vedy, nie veda kníh.“, Osobný odberv 14 kníhkupectváchpo celom Slovensku, U nás nakupujetevždy bezpečnea s dôverou. 7,40 € 6,37 € Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti syndrómu „vyhasínania učiteľa". Núti ho zamyslieÅ¥ sa a ponúka aj možnosti v čom sa zlepÅ¡ovaÅ¥. [online]. ŠVEC, V. 1997. [online]. Sebareflexia má teda v pedagogickej práci nezastupiteľné miesto, preto je potrebné . Sebareflexia pri práci lektora je síce žiaduca, no nie každý lektor ju vykonáva a nie každý lektor sa riadi zásadami reflexívnej výučby. Naša spoločnosť prirodzene modifikuje svoje požiadavky na ďalšie profesijné vzdelávanie a zároveň sa snaží čo najlepšie ich asimilovať svojim aktuálnym potrebám. XLIV, č. Vademecum lektora dospělých. Vzťah rodiny a školy. 9. ročník konferencie Interdisciplinárna kooperácia v ošetrovateľstve, pôrodnej asistencii a sociálnej práci s podnázvom: Interdisciplinárne tímy v pomáhajúcich profesiách, sa bude konať v roku 2021 v Ružomberku. Vstup dieťaťa do školy a budovanie vzťahu rodič - učiteľ, rodič - škola. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. © 2000-2021 Martinus. Hlavným cieľom príspevku je pomocou vedeckej metódy komparácie porovnať reflexívny a nereflexívny prístup lektora v rámci výchovno–vzdelávacieho procesu a na tomto základe tak vyzdvihnúť význam sebareflexie v lektorskej činnosti. Publikácia reflektuje na aktuálnu problematiku súčasnej pedagogickej praxe, ktorou je agresívne správania detí a mládeže. Kratochvílová E Úvod do pedagogiky - kniha.pdf . Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Anjela. Sme odborne zameraný časopis, preto si vaše ponuky prezrú iba záujemcovia z danej oblasti. lektorských) poznatkov, skúseností či prežitkov z pedagogickej činnosti a najmä z riešenia rôznorodých problémov, ktorým je výučba vystavovaná (Petlák, 2000). Tvorivosť je nenahraditeľný prostriedok vzdelávania a je nevyhnutné ju precvičovať a rozvíjať. Všeobecné závery si utvárajú na základe dôkladného poznania nie len samého seba, účastníkov vzdelávania ale aj situácie. Účastník sa naučí základné zručnosti práce so skupinou, vnímanie rozmerov pocitov a potrieb svojich i žiakov, prehľad možných využití reflexie v rozličných vyučovacích aktivitách. Najpodstatnejšie je však to, že pravidelná a neformálna sebareflexia skvalitňuje priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu. ISBN 80-8050-899-2. Je odborníkom, ktorý učí svojich poslucháčov vedomostiam využiteľným v praxi, v rámci daného odboru. Sebareflexia učiteľa/študenta učiteľstva . Práca má teoretický charakter a prostredníctvom využitia vedeckých metód analýzy a komparácie objasňuje problematiku sebareflexie v práci lektora. Vo sfére neverbálnej komunikácie môžeme hovoriť o základných prejavoch, na ktoré by mal každý lektor prihliadať. OBST, O. 03. Súhlasíte s ich uložením? V rámci osobnostných kvalít a predpokladov lektora sa mnohí autori vo svojich názoroch odlišujú, no v konečnom dôsledku len každý vyzdvihuje to, čo osobne považuje pre prácu kvalitného lektora za žiaduce. 203 s. ISBN 80-8094-028-2. Vedecko-odborný interdisciplinárny recenzovaný časopis, zameraný na oblasť spoločenských, sociálnych a humanitných vied, How to become a good lecturer, teacher self-reflection at work, Abstrakt: Príspevok je orientovaný na sumarizáciu poznatkov z oblasti lektorskej praxe a poskytuje teoretické východiská sebareflexie ako predpokladu kvalitného vzdelávania. Odbremeníme Vás tak od práce a vyhodnocovania dotazníkov, technického spracovania a tvorby grafov. Sebareflexia a sebazdokonaľovanie v pedagogickej činnosti učiteľa. Čtenářské recenze Poštovné nad 999 Kč zdarma Slevy na bestsellery 25 % odboru sociálna práca - v rozsahu 210 hodín Úvod do doplňujúceho pedagogického štúdia . Kasáčová (2005) vychádzajúc z Pollarda (1998) vymedzuje šesť základných charakteristík reflexívnej výučby, ktorou by sa mal každý dobrý lektor riadiť: V edukačnej praxi sa obyčajne stretávame s rozličnými poňatiami vzdelávania vychádzajúcich predovšetkým z osobnosti vzdelávateľov. Seminar paper from the year 2007 in the subject Didactics - Common Didactics, Educational Objectives, Methods, , language: Slovakian, abstract: Na úvod môjho vystúpenia poznamenávam, čo som uviedol v úvode našej publikácie (Petlák, ... Meny główne. Doporučujeme: Top 20 produktů z kategorie Vzdělávání, vyučovací proces. Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti syndrómu "vyhasínania učiteľa". Veľmi významnou definíciou lektora je definícia Kubálku a Livečku (1975, s.20), ktorí tvrdia, že „lektor ako dobrovoľný vychovávateľ a vzdelávateľ dospelých nebýva pedagógom z povolania, ide väčšinou o odborníka v odbore, v ktorom sa delí o svoje vedomosti a skúsenosti so zverenými účastníkmi“.Šoferová (2008) stotožňuje rolu lektora s rolou učiteľa, školiteľa či manažéra a pod týmto pojmom rozumie osobu, ktorá sa vedome podieľa na zmenách prístupu, znalostí a zručností, učí ľudí pracovať novým spôsobom a robiť niečo inak. nepociťuje. KASÁČOVÁ, B. V celku dnes lektora chápeme v odlišnom význame a aj napriek značnej rozmanitosti v tejto oblasti ho môžeme chápať jednotne – lektor ako vzdelávateľ dospelých. Tvrdia, že úsilie o sebapoznanie a sebahodnotenie je podmienkou rozvoja osobnosti lektora nie len v personálnej a profesijnej ale aj v morálnej rovine a že reflektujúci lektori sú prístupnejší novým myšlienkam a zmenám, nakoľko sebareflexia v nich prehlbuje schopnosť empatie, pomáha k uvedomeniu si vlastných motívov, potrieb, cieľov či hodnôt. . ProSurvey je nástroj pre pokročilú tvorbu online dotazníkov, prieskumov a výskumov. 2008. dokumentácia) + sebareflexia v práci učiteľa Literatúra FENYVESIOVÁ, L. 2006. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa je skvělá kniha. KAZÍK, P. 2008. • Žiakom sa poskytuje konštruktívna a užitočná spätná väzba, aby boli povzbudzovaní do ďalšej práce. Alena Doušková, Katarína Vančíková. Odráža sa v našom správaní, v našich skutkoch, v citoch, vo všetkom, čo robíme, čo chceme dosiahnuť. MEDLÍKOVÁ, O. 2008. Zoznam odporúčanej literatúry HAYDEN, T. L. (2008). Praha : Grada Publishing. Zoznam použitej literatúry. HUPKOVÁ, M. 2006. Ide napr. Petlák E Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa.zip. 02. Najvýraznejšou sugestivitou výchovno–vzdelávacieho procesu je práve osobnosť lektora, ktorý účastníkom vzdelávania poskytuje svoje názory, vedomosti či schopnosti. Aby sme vám vedeli čo najlepÅ¡ie odporúčaÅ¥ knižky, a tiež na marketingové účely, potrebujeme si do vášho prehliadača uložiÅ¥ údaje – takzvané koláčiky alebo cookies. Milan Štefanko - IRIS 2003 EAN: 9788089018772 Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti syndrómu "vyhasínania učiteľa". predkladáme vám dotazník na sebareflexiu svojej výchovno-vzdelávacej práce. Každý dobrý lektor je optimistom, pretože sa spolieha v naplnenie učebných cieľov a nabáda účastníkov vzdelávania k tomu, aby zdolávali prekážky pri učení a ľahko sa nevzdávali. 199 s. ISBN 80-8083-046-0. 970 kB +1. Prečo uverejňovať pracovné ponuky u nás? Aj z drobných vecí sa dajú urobiÅ¥ veľké. Prelistujte stránky knihy, prečítajte si recenzie čitateľov, nechajte si odporučiť podobnú knihu z ponuky viac ako 21 miliónov titulov. Pri práci lektora má svoje miesto aj optimizmus a zmysel pre humor. Vyučovacie metódy a interakčný štýl učiteľa. Vyjadrenie odlišného názoru Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa od 4,94 € z ponuky 5 e-shopov Porovnajte ceny a parametre Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa na Pricemanii a ušetrite až do 60 %! Ich perspektívy do budúcnosti sú krátke alebo žiadne, zvyknú robiť unáhlené zovšeobecnenia bez toho, aby skúmali príčiny daných javov. V tomto zmysle autori … Zo zasielania sa môžete kedykoľvek odhlásiť. Pri reflexívnej výučbe vzbudzuje lektor aktívny záujem o ciele a dôsledky edukačného procesu. Kupte knihu Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa (Marianna Hupková, Erich Petlák) s 13 % slevou za 163 Kč v ověřeném obchodě. Praha : Práce. 222 s. ISBN 80-7220-156-1. Máte chuÅ¥ pozrieÅ¥ si vÅ¡etky svoje recenzie na jednom mieste a podeliÅ¥ sa o ne aj s ostatnými používateľmi? Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa, Pri nákupe nad 49 € máte poÅ¡tovné zadarmo. disciplínu, hodnotenie prospechu žiakov a reflexiu vlastnej práce učiteľa a evalváciu. Reflexívni lektori sú otvorení ďalšiemu vzdelávaniu, profesijnému zdokonaľovaniu a vzdelávací proces dobre naplánujú. Problematika lektorstva na Slovensku a v Čechách. E. Petlák, Kompetencie učiteľa, in Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa, Iris, Bratislava 2004. „Humor znamená chovanie veselé, príjemné, zábavné, v kombinácii s filiáciou, kladným emočným vzťahom k druhým ľuďom .... pomáha človeku, aby sa na seba pozeral vecne, kriticky, objektívne, čo je predpokladom zmeny a vývoja osobnosti“ (Malach, 2003, s.18). SEHNALOVÁ, I. Sebareflexia plní v profesii lektora strategickú funkciu. 8 MB; 0 . Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti syndrómu "vyhasínania učiteľa". Kľúčové slová: lektor, sebareflexia, reflexia, kompetencia, reflexívna výučba, Abstract: The Report is focused on knowledge and all gathered information overview of lecturer's practice and provides theoretical scope of self-reflection as one of the preconditions of high quality education. Nabídky na Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa se slevou z nejlepších českých eshopů. Osobnosť lektora približuje tiež významná autorka Viera Prusáková prostredníctvom veľmi dobre a výstižne spracovanej publikácie s názvom Príručka pre lektorov (1999), v ktorej okrem osobnosti lektora podáva informácie o učení dospelého človeka, či učebných cieľoch. Najpodstatnejšie je však to, že pravidelná a neformálna sebareflexia skvalitňuje priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu. Učiteľ ako antropogénny činiteľ výchovy. chovanie, skúsenosti, názory či povesť, ktoré umocňujú osobnosť lektora (Medlíková, 2013). 2003. Pedagogická spôsobilosť, role a kompetencie učiteľa súčasnej školy. Deti v sieti (riziká www a ochrana pred ním) - kniha.pdf . Za kľúčové v práci učiteľa považujeme rozvinuté sociálnopsychologické kompetencie. Obyčajne vystupujú v roli prenoscu informácií a nemajú potrebu ani záujem o ďalšie vzdelávanie. Obst, O. DIDAKTIKA Cabanová, Kubalíková 2009 pdf. Tvorí ich predovšetkým celý rad spôsobilostí ako napr. :). Banská Bystrica : Pedagogická fakulta UMB. Najpodstatnejšie je však to, že pravidelná a neformálna sebareflexia skvalitňuje priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu. Prohuman je indexovaný v databázach EBSCO. In Pedagogická orientace, č. Táto skutočnosť má za následok nepretržitú snahu lektora zdokonaľovať sa a neuspokojiť sa už s nadobudnutými vedomosťami, zručnosťami a schopnosťami ale naopak, v čo najhlbšej miere ich rozvíjať. Učitel ve výuce. Členovia ZachejClubu získajú k ďalšiemu nákupu 0,19 €. Praktické tipy a návody pro začínajíci i zkušené přednášející. Svoju pozornosť upriamuje na osobnosť lektora a jeho kompetencie, charakterizuje ho po sociálno-demografickej stránke, opisuje jeho špeciálne schopnosti a v samostatnej kapitole sa venuje procesu diagnostikovania v edukačnom procese a autodiagnostike pri práci lektora. PETLÁK, E. – HUPKOVÁ, M. 2004. 1 CIEĽOVÉ ZAMERANIE . Hľadajte ikonu srdiečka pri každom produkte. Bonusové doručenie: zadarmo nad 19 € (platí pri platbe vopred). Internetové kníhkupectvo. Palán (2008, s. 121) hovorí o lektorovi ako o základnom činiteľovi pre naplnenie učebných cieľov. In. 112 s. ISBN 978-80-247-2453-9. Vitajte v Martinuse, súhlasíte s ukladaním cookies? Reflexívna výučba má cyklický, špirálovitý charakter. Lektorské dovednosti. 2002. Aj keď sebareflexia nie je až tak deklinovaným pojmom, je nutné poznamenať, že reprezentuje strategický prostriedok umožňujúci lektorom využiť získané skúsenosti a zručnosti zmysluplnou cestou a taktiež stimuluje ich profesijný a morálny rast (Hupková, Petlák, 2004). The principal aim of my thesis is to compare reflectional and non-reflectional lecturer's approach within the training and educational process using the scientific method of comparation, and by doing this we wanted to emphasize the meaning of self-reflection in the lecturer's work. Sebareflexia vo vzťahu k práci lektora býva často vymedzovaná ako uvedomovanie si svojich tzv. Prohuman, 2009-2021, ISSN 1338-1415 7 MB; 0. vseobecna_pedagogika dravecký ján.pdf . Martínek . Pre prácu nie len učiteľa ale aj lektora je reflektovanie a hodnotenie prirodzenou ba až nevyhnutnou súčasťou práce, nakoľko bez nej by nebolo možné splniť . Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa sleva. 112 s. ISBN 978-80-247-2483-6. Radka Zimanová 42, č. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Pokiaľ lektor prispôsobuje svoj spôsob verbálnej a neverbálnej komunikácie účastníkom vzdelávania, postupuje primeraným tempom, volí adekvátne metódy vzdelávania, dáva účastníkom možnosť vyjadriť a prejaviť sa, tak je pravdepodobné, že učebná atmosféra bude pozitívna. V konečnom dôsledku tieto nároky vyplývajú z potrieb jednotlivca žijúceho v spoločnosti, s ktorou je neustále v interferencii. V tomto kontexte hovoríme o sebareflexii, ktorá je obligátnou zložkou efektívneho vzdelávania a podobne ako komunikácia, tvorivosť, asertivita či etika v práci lektora je jednou z kľúčových kompetencií pre kvalitný výchovno–vzdelávací proces. Práve zmeny nastupujúce v posledných rokoch dotýkajúce sa jednotlivca zasadeného do prostredia rýchleho informačného „boomu“, ho vystavujú určitým tlakom spoločnosti, ktorým sa neustále prispôsobuje a v tomto dôsledku je nútený prehlbovať, doplňovať a vylepšovať svoju kvalifikáciu. Štandardy a cieľové požiadavky v predmete psychológia na stredných školách. – Kalhoust, Z. et al. aktivita, autorita, empatia, iniciatíva či organizačné schopnosti, ktoré sú pre profesiu lektora priam nevyhnutné. Pre prácu nie len učiteľa ale aj lektora je reflektovanie a hodnotenie prirodzenou ba až nevyhnutnou súčasťou práce, nakoľko bez nej by nebolo možné splniť . o pedagogickej profesii, jej história a súčasné oblasti záujmu. 5 novén k Panne Márii, Pomocnici kresťanov, Boj proti diablovi v posolstvách Medžugoria, Svätý Júda Tadeáš - veľký pomocník v ťažkých chvíľach, 13 utorkov ku cti svätého Antona za naše rodiny, Citový a náboženský vývin v prvých piatich rokoch života, Človek ako priesečník ľudskosti a duchovnosti. Najpodstatnejšie je však to, že pravidelná a neformálna sebareflexia skvalitňuje priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu. Profesijná sebareflexia učiteľov. Pre zobrazenie obľúbených produktov je potrebné sa. Korene pojmu lektor tkvejú v latinskom slove lector, čo v preklade znamená čitateľ, predčitateľ. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. Pedeutológia ako veda. Asertivita PDF Andělé strážní PDF Jak se léčit pomocí homeopatie PDF Talon: Zkouška věrnosti PDF Pravopisné pětiminutovky 6 PDF Rozprávky o dopravných značkách PDF Rock & metal Book PDF Indonesia PDF Rande so svokrou PDF Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa PDF Sväté prijímanie v našom živote PDF Smrt na . 970 kB +1. marca 2010, Ružomberok, 53 schodov k nádeji - charitatívne projekty Vysokej školy zdravotníctva a sociálnej práce svätej Alžbety, Historické a teoretické východiská spravodlivosti, Psychológia v edukácii dospelých v kontexte andragogiky a edukačnej sociálnej práce, DRJI - Directory of Research Journals Indexing. „Cieľavedomá sebareflexia, úsilie o sebapoznanie a sebahodnotenie sú podmienkou rozvoja učiteľa v personálnej, morálnej i profesijnej rovine. Základným predpokladom kvalitného lektora je taktiež ovládanie efektívnej nie len verbálnej ale aj neverbálnej komunikácie. Sebareflexe jako nástroj profesionálního (sebe)rozvíjení začínajícich učitelů. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa; Podľa našich prieskumov medzi našich čitateľov patria tak študenti, ako aj odborníci s dlhoročnou praxou z profesijných oblastí, ktorým sa venujeme. Je veľmi dôležité aby bola v práci lektora samozrejmou záležitosťou, nakoľko len na základe tejto kompetencie dokáže lektor zhodnotiť, či zvolil vhodnú stratégiu výučby a adekvátne tak reagoval na potreby účastníkov. FENYVESIOVÁ, L. 2013. Lektor sa zamýšľa sám nad sebou, nad spôsobom svojej výučby a jej efektivitou. Prehľad súťažných príspevkov z prvého ročníka 2018 súťaže. Příprava na profesi. Skúste slovenský CRM Flowii. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostrave,, 2003. Knižky v cudzom jazyku (3299) Kuchárske knihy (1462) Ľudová tvorba (48) Náboženstvo, cirkev (445) Odborná literatúra (8565) . Systém prípravy na učiteľskú profesiu. Sebareflexia predstavuje akýsi „hnací motor“, nedovoľujúci stagnovať ale naopak, je nástrojom neustáleho pracovania na sebe samom, je tým, čo nás ženie dopredu, čo nám zabraňuje stereotypom v každodennej rutine. Sebavýchova a sebazdokonaľovanie sú však možné iba vtedy, ak jednotlivec pozná svoju hodnotu, svoje prednosti i nedostatky a zaujme nezaujatý postoj, pohľad na vlastnú osobnosť“ (Hupková, 2006, s.22). Klíčové kompetence lektora. daných štandardov v práci, pri štúdiu, v osobnom a odbornom rozvoji jedinca a pri jeho 2 Celoživotné vzdelávanie. Ďakujeme! Co musí umět a vědět lektor dospelých. Celý obsah časopisu je bezplatne a voľne dostupný a toto je jeden z mála zdrojov, ktoré na jeho rozvoj máme. Kupte knihu Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa od Marianna Hupková, Erich Petlák na Martinus.cz. Tejto podobe predchádzal celý rad transformačných zmien od jeho samotného vzniku až po súčasnosť. Andragogická diagnostika. 99 s. Zadajte váš email a budeme vás informovať, keď bude produkt naskladnený. Z uvedeného vyplýva, že samotná cesta k statusu dobrého a kvalitného lektora je mimoriadne náročná a vyžaduje si vysoké nasadenie, no v prvom rade ak sa má lektor odlíšiť od obyčajného odborníka, je nevyhnutné aby disponoval schopnosťou priznať si, že sa musí naučiť učiť (neznámy autor). PL; ENG Sebareflexia učiteľa môže podporiť pohodu v školách. Lektorské finty. 2005. EBSCO je v akademickém světě renomovaným partnerem, který zprostředkovává institucionální předplatné mezi vydavateli a knihovnami a zviditelňuje periodika i autory v oborových rešeršních databázích. Na margo osobnostných kvalít lektora sa budeme pridržiavať názoru Malacha (2003), ktorý prízvukuje opodstatnenosť širokého rozhľadu pre prácu kvalitného lektora, ktorý je na základe tohto predpokladu schopný dynamicky riešiť aktuálne problémy. The author deals with the theoretical analysis of the issue of professional competencies of teachers. Najpodstatnejšie je však to, že pravidelná a neformálna sebareflexia skvalitňuje priebeh a výsl edky výchovno-vzdelávacieho procesu. Profesionalita v práci výchovného poradcu (Informačný materiál pre kontinuálne vzdelávanie v súlade s § 35 zákona 317/2009 Z.z. Žádny lektor z nebe nespadl...i učit se musí člověk naučit. V tomto z. Objednávajte knihu Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľaod autora Erich Petlák v internetovom kníhkupectve Megaknihy.sk. V neposlednom rade je to sebareflexia, ktorá v rámci výchovno–vzdelávacieho procesu zastáva nezastupiteľné miesto. 2011. Pošleme Vám hotové výsledky, v ktorých sú tabuľky a grafy. Taktiež možno konštatovať, že vplýva aj na naplnenie životných ambícií, nakoľko má veľký podiel na tom, ako sa človek v živote rozhoduje, čo si na svojej ceste životom vyberie a aké kroky pre to podnikne. Přečtěte si s námi knihu Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa na theatresymposiumbrno.cz. praha: radix, 2008.isbn 978-80-86031-83-5 Na margo zovňajšku je náležitosťou, aby každý vzdelávateľ dospelých bol slušne upravený, minimálne o triedu vyššie oblečený než ostatní účastníci, mal by dôsledne využívať očný kontakt napomáhajúci ku koncentrácii účastníkov tak, aby mal každý z účastníkov dojem, že lektor hovorí práve na neho. Najpo…, EAN:9788089018772, rok vydania:2005, počet strán, väzba, rozmer:150×232 , hmotnosť, edícia Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti syndrómu "vyhasínania učiteľa". 2 MB; 0. Vyhasínanie a jeho prevencia. Dubnica nad Váhom: DTI . Nájdené v tejto kniheDocument from the year 2008 in the subject Didactics - Common Didactics, Educational Objectives, Methods, grade: "-", Pedagogická fakulta Nitra - Slowakei, language: Slovakian, abstract: Pojem výchovno-vzdelávací proces nás nabáda k ... Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na naÅ¡ich stránkach. prvého dojmu výrazne ovplyvňuje úspešnosť výchovno–vzdelávacieho procesu. Barica J a kol Marketing a riadenie úspešného manažéra - kniha.pdf. NEZVALOVÁ, D. 1994. Sebareflexia učiteľa/študenta učiteľstva . the role of the ability of teachers and students to use ICT in practice - as in teacher training, as well as. 118 s. ISBN 80-89018-05-X. PRUSÁKOVÁ, V. 2008. Bez sebareflexie a vlastnej edukačnej činnosti sa podľa nej v súčasnej dobe nezaobíde žiaden úspešný vzdelávateľ. (budúceho učiteľa). Rukověť dobrého lektora. BARTÁK, J. Tuto knihu napsal autor Erich Petlák. roč. autorov, 2006), ktoré vychádzajú z interakčného modelu edukácie a kompetencie učiteľa členia na tri základné široko koncipované skupiny (dimenzie): 1. kompetencie orientované na žiaka, na jeho vstupné charakteristiky a podmienky rozvoja, Autorom je Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. 7 MB; 0. vseobecna_pedagogika dravecký ján.pdf. 10. hodinu, didaktická analýza učiva, analýza učebnice a jej druhy, pg. Ten, kto má v rukách, aká atmosféra v škole, či v každej jednej triede bude, je práve učiteľ. Učitel. HARTL, P. – HARTLOVÁ, H. 2000. Praha: Portál, s. 92-120. Ak chcete aby boli články čítané a citované odbornou verejnosťou z iných krajín, odporúčame text publikovať aj v anglickom jazyku. S lektormi šoumenmi sa v praxi až tak často nestretávame, no ak na nich natrafíme, výučba sa nám vryje hlboko pod kožu a stáva sa pre nás nezabudnuteľným zážitkom. skúšajú nový postup, hodnotia jeho výsledky. B. Kasáčová, Učiteľ - profesia a príprava, Univerzita Mateja Bela, Pedagogická fakulta, Banská Bystrica 2002 Najpodstatnejšie je však to, že pravidelná a neformálna sebareflexia skvalitňuje priebeh a výsledky výchovno-vzdelávacieho procesu. Označte si svoje obľúbené produkty a oni tu budú na Vás čakať. kniha.pdf. Najpodstatnejšie je však to, že pravidelná a neformálna sebareflexia skvalitňuje priebeh a výsl edky výchovno-vzdelávacieho procesu. Díky indexaci v databázích EBSCO vědci objevují relevantní články, čímž se zvyšuje viditelnost publikace, citovanost autorů i potenciál propagace samotného vydavatele. sa porovnávajú s kolegom, ktorého sledovali priamo pri práci, alebo prostredníctvom videozáznamu. Abstract: At present, the teacher and his personality are subject to the highest demands. sú v situácii, kedy ich podnecujú k tomu, aby vyjadrili svoj názor na aktuálny problém. 135 s. ISBN 80-89018-77-7. Vzdelanie veľmi úzko nadväzuje na zmeny, ktoré v spoločnosti nastávajú. Verejnosťou ponímaný pojem lektor predstavuje osobu, ktorá v určitom prostredí a pri určitej vzdelávacej akcii priamo pôsobí na účastníkov a k tomuto pôsobeniu využíva množstvo metód, foriem a pomôcok. Sebareflexia v práci lektora predstavuje jednu z kľúčových kompetencií, ktorá slúži k rozvoju jeho reflektívneho myslenia a taktiež umožňuje jeho profesijný rast. Veľmi inšpirujúca je sila samotnej sebareflexie, ktorá vzbudzuje záujem mnohých andragogických a pedagogických teoretikov a praktikov a napomáha im pri získaní statusu kvalitného učiteľa či lektora. pedagogickej praxe je poskytnúť študentom možnosť komplexného poznania pedagogickej práce učiteľa v materskej škole a príležitosť uplatnenia jeho vedomostí a zručností pri riešení konkrétnych edukačných situácií pri výučbe i mimo nej. Reflexívnu výučbu vymedzuje Kasáčová (2005, s. 39) ako „aktívny záujem o ciele a dôsledky edukačnej činnosti so zreteľom na dosiahnutie optimálnej účinnosti“ a hovorí, že východiskom reflexívnej výučby je lektorova schopnosť usudzovať na základe informácií získaných zo sebareflexie no taktiež aj z pedagogicko–psychologických poznatkov. Pre účastníkov vzdelávania je motivujúci a snaží sa vždy o naplnenie vytýčených cieľov. IRIS. Môžete tak spraviť aj bankovým prevodom. Medlíková (2010) definuje lektora ako vysokoškolsky vzdelaného sprostredkovateľa teoretických vedomostí a praktických zručností, od ktorého sa očakávajú predovšetkým znalosti z andragogiky, ale aj z rôznych iných odborov. Sebareflexia a kompetencie v práci učiteľa. prichádzajú do kontaktu s novými poznatkami z oblasti vied o edukácii a uvažujú o ich zaradení do systému vlastnej pedagogickej činnosti, ocitajú sa v situácii, kedy sú vyzvaní k sebahodnoteniu. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského. Kľúčové slová: praktická profesijná príprava, sebareflexívne kompetencie, sebareflexia, metódy sebareflexie JEL klasifikácia: I23 Informácia: Článok bol realizovaný za podpory projektu VVGS-2016-323 „Inovácie metód rozvoja sebareflexívnych kompetencií študentov učiteľstva v praktickej profesijnej príprave" Pridajte si tu produkty a vyčarte úsmev košíku. Sebareflexia v práci učiteľa je tou oblasťou, ktorá mu umožňuje vlastné sebazdokonaľovanie a súčasne je aj činiteľom proti . Jeho hlavnú úlohu chápu skôr ako činnosť rozvíjania učebných možností dospelého človeka než iba vyučovanie. Sebareflexia je vo všeobecnosti chápaná ako proces, v ktorom lektor získava cielene a systematicky spätoväzobné informácie od iných (Nezvalová, 1994).
Damske Znackove Tricka S Dlhym Rukavom, Pravidlá Slovenského Pravopisu 2013, Predam Co2 Zvaracku Lacno, Lacne Byty Na Prenajom Petrzalka, Lyžovačka Na Slovensku 2021, Oravice Folklorne Slavnosti 2021, Koloidne Striebro Na Tvar, Sociálna Práca Definícia,