prezenčná 1 1 Práca s informáciami v procese vzdelávania: 0000002467 00000 n
majú nadpredmetovýcharakter aich realizácia je viazaná skôr na metódy vyučovania ako na obsah! zodpovedajúcich kompetencií alebo zručností. Európsky referenčný rámec. 0000222718 00000 n
0000121090 00000 n
0000009792 00000 n
%PDF-1.4
%����
porozumieť (počúvať, čítať), hovoriť (ústna interakcia, samostatný ústny prejav) a písať. 0000002623 00000 n
Rámec stanovuje osem kľúčových kompetencií: 1. komunikácia v materinskom jazyku, 2. komunikácia … 0000014943 00000 n
svoje kľúčové kompetencie pomocou poskytovania kohe-rentného a všeobecného celoživotného vzdelávania. 0000010888 00000 n
Referenčný rámec stanovuje osem kľúčových kompetencií: 1. komunikácia v materinskom jazyku, 2. komunikácia v cudzích jazykoch, 0000002116 00000 n
0000001174 00000 n
Tento dokument definuje jednotlivé kompetencie zadefinované v SERR ako 2021 Archív. Sú nevyhnutné pre rôzne ... 4 Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky: učenie sa, vyučovanie a hodnotenie (Franko, Š., slovenský preklad). V novembri 2020 dospel Európsky parlament a Európska komisia k vzájomnej dohode o navýšení finančných ... Kľúčové kompetencie sú dôležité pre osobný rozvoj, východiskového dokumentu: Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky (SERR) (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (Cambridge, 2001)), ktorý bol vytvorený na pôde Rady Európy. Kľúčové kompetencie (KK) oKako spôsobilosť človeka preukázať vedomosti, zručnosti, schopnosti vpraktickej činnosti. 0000001759 00000 n
„Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie – európsky referenčný rámec“, ktorý je prílohou spomínaného dokumentu. Odkedy sa prijalo toto odporúčanie, stalo sa kľúčovým referenč ným dokumentom pre rozvoj vzdelávania, odbornej prípravy a učenia sa zameraných na kompetencie. 19 30
Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie . Nájdené v tejto knihe – strana 156156 ÚROVEŇ NIEKTORÝCH CUDZOJAZYČNÝCH KOMPETENCIÍ ŽIAKOV 9. ... vzdelávací štandard , zložky vzdelávacieho štandardu , Spoločný európsky referenčný rámec pre ... (Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, učenie sa, vyučovanie, hodnotenie, ŠPÚ Bratislava 2006, s.12 - 13). 2.9. 0000011740 00000 n
Európsky kvalifikačný rámec bol zavedený v roku 2008 ako spoločný referenčný rámec kvalifikácií vyjadrených vo forme vzdelávacích výstupov so zvyšujúcimi sa úrovňami odbornej spôsobilosti. 0000002375 00000 n
0000062931 00000 n
Aby sme boli presnejší, EKR by sa mal nazývať ,kvalifikačný rámec založený na vzdelávacích výstupoch‘. Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality v odbornom ... a kompetencie (ďalej len „VZK“) nezávisle na spôsobe ich získavania. Kľúčové kompetencie sú kombináciou vedomostí, zručností a postojov. oKľúčové kompetencie(podľa školského zákona) sú prostriedkom na dosiahnutie cieľov. Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, ďalej SERR (Common European Framework of ... (Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, učenie sa, vyučovanie, hodnotenie, ŠPÚ Bratislava 2006, s.12 - 13). 0000328273 00000 n
kvalifikácie. 0000006622 00000 n
Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, ďalej SERR (Common European Framework of ... (Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, učenie sa, vyučovanie, hodnotenie, ŠPÚ Bratislava 2006, s.12 - 13). Európsky referenčný rámec. 0000008424 00000 n
o! zručnostiach pre celoživotné učenie - európsky referenčný rámec zadefinoval rámec ôsmich kľúčových zručností, t.j.: Návrh EP a RE prináša pridanú hodnotu tak, že poskytuje referenčný nástroj na určenie tých ... zdôrazňovať najmä kľúčové kompetencie, a to ako v štátnom kurikule, tak aj v školských Európsky referenčný rámec pre kľúčové kompetencie. Opisuje spolu 21 individuálnych kompetencií, ktoré sú zoskupené do piatich oblastí: Informácie, Komunikácia, Tvorenie obsahu, Bezpečnosť a Riešenie problémov. Pre hodnotenie znalostí cudzích jazykov používame Spoločný európsky referenčný rámec pre jazykové znalosti SERR (ang. Testoval som pre a zložil skúšku C2 (Mastery) v 4 jazykoch, ktoré sú angličtina, španielčina, nemčina a francúzština. Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru je výsledkom konzultácií a testovania v členských štátoch Rady Európy i v ďalších krajinách. 0000001550 00000 n
kompetencie sú zaradené medzi 8 kľúčových kompetencií pre celoživotné vzdelávanie. Digitálne kompetencie spotrebiteľov sa vymedzujú ako spôsobilosť, ktorú spotrebitelia potrebujú, aby aktívne, bezpečne a priebojne pôsobili na digitálnom trhu. v celej Európe. východiskového dokumentu: Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky (SERR) (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (Cambridge, 2001)), ktorý bol vytvorený na pôde Rady Európy. H�TP1n� �yŖ9� �RZ4��E�S��`��b@k\����(�f�Yf���e�.�R�#&���5l�n8;M���`����y�ׄ��m��c�#�D. 0000009551 00000 n
trailer
Vyhlásenie súťaže "Európsky deň jazykov 2021 - Jazyky okolo nás" 5. plynulosť a znalosť angličtiny - expert preukazuje splnenie podmienky účasti predložením min. Nájdené v tejto knihe – strana 121Európsky referenčný rámec týkajúci sa kľúčových kompetencií pre celoživotné vzdelávanie uvádza osem kľúčových kompetencií, a to komunikáciu v materinskom ... Oblasť pre CŽV. Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky: učenie sa, vyučovanie, hodnotenie ..... 39 2.10. Bratislava : ŠPÚ 2006, revidované vydanie 2013, s. 12. Viac informácií možno nájsť na webovom sídle EQAVET. 0000007994 00000 n
0000044453 00000 n
Kultúrne povedomie a vyjadrovanie V ďalšom dokumente, nazvaný Európsky kvalifikačný rámec [3] pre celoživotné vzdelávanie, Európsky parlament je definované presne pojmy vedomosti, zručnosti a kompetencie: ... Kľúčové kompetencie sú priamo ovplyvňované kvalitatívnymi aspektmi ako rozsah, presnosť, plynulosť, interakcia a koherencia. Rámec na európsky prieskum jazykových kompetencií 1. Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, učenie sa, vyučovanie, hodnotenie. nomyseľne privítala Model kompetencií (obsahuje ho Zväzok 1 Rámca). 0000011598 00000 n
0000012864 00000 n
6. 0000004637 00000 n
Súvislosti a ciele. %%EOF
Milénium: Národný program výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike ..... 41 2.11. 0000054762 00000 n
Ďalšími východiskami boli závery z vyhod- Európsky referenčný rámec, v ktorom sa uvádza jasná formulácia kľúčových kompetencií (Recommendation, 2006): 1. komunikácia v materinskom jazyku (v tom aj čitateľská a literárna gramotnosť); 2. komunikácia v cudzích jazykoch; 3. matematické kompetencie (matematická gramotnosť) a základné kompetencie v oblasti 0000002151 00000 n
(Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, učenie sa, vyučovanie, hodnotenie, ŠPÚ Bratislava 2006, s.12 - 13). súhrn jazykových kompetencií, ale aj kompetencie všeobecné tak, aby ich jazyková príprava efektívne zodpovedala požiadavkám moderného európskeho demokratického obana pripraveného na život v č spojenej Európe. Európsky referenčný rámec stanovil osem kľúčových kompetencií, ktoré majú umož ‑ ... Kľúčové kompetencie Identifikujú sa cez správanie profesionálnych sociálnych pracovníkov Sociálni pracovníci vystupujú ako zástupcovia profesie, poslania, jeho základných hodnôt. Zavádzanie kľúčových kompetencií prostredníctvom pedagogických inovácií. 0000001686 00000 n
KĽÚČOVÉ KOMPETENCIE V KONTEXTE VZDELÁVANIA ... aby používali Európsky referenný rámec Kľúové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie (Úradný vestník EÚ, 2006), ktorý stanovuje osem kľúových kompetencií nasledovne: 1. komunikácia v materinskom jazyku,
trailer
0000167669 00000 n
Aby VV boli pre ... V Bukurešti v apríli 2012 ministri školstva určili tri kľúčové priority pre budúcnosť vysokých škôl: mobilitu, zamestnateľnosť a kvalitu. 0000044723 00000 n
Stratégia rozvoja konkurencieschopnosti Slovenska DigComp je referenčný rámec digitálnych kompetencií vytvorený Európskou komisiou s cieľom napomáhať rozvoju a porozumeniu digitálnych kompetencií v Európe. 0000002925 00000 n
Učenie sa cudzích jazykov podporuje otvorenejší prístup k ľuďom. xref
0000008439 00000 n
0000002192 00000 n
0000004630 00000 n
Spoločný európsky referenčný rámec poskytuje spoločný základ na vypracovanie učebných osnov na výučbu jazyka, smerníc na prípravu učebných plánov, skúšok, na tvorbu učebníc atď. 0000001963 00000 n
primeraných danému kontextu. 0000010663 00000 n
510/2004 Z. z. o ukončovaní štúdia na stredných školách a o ukončovaní prípravy v odborných učilištiach, učilištiach a praktických školách v znení neskorších predpisov. info@skhu.eu www.skhu.eu Výskumná správa: Posúdenie nedostatku zručností a ich prípadné odstránenie v maďarskom a slovenskom odbornom vzdelávaní so zameraním na podnikanie
0000006265 00000 n
Členským štátom EÚ sa odporúča, aby používali Európsky referenčný rámec Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie (Úradný vestník EÚ, 2006). európsky referenčný rámec pre jazyky, učenie sa, vyučovanie, hodnotenie, ŠPÚ ... Kľúčové kompetencie sú priamo ovplyvňované kvalitatívnymi aspektmi ako rozsah, presnosť, plynulosť, interakcia a koherencia. 0000004352 00000 n
2630 0 obj
<>stream
Zbierka básničiek s náboženskou tematikou pre menšie deti. 0000006335 00000 n
0000013917 00000 n
Certifikovaná skúška zo slovenčiny ako cudzieho jazyka Testovanie jazykových kompetencií podľa Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky sa realizuje na piatich jazykových úrovniach A2, B1, B2, C1 a C2. 0000001096 00000 n
0000001803 00000 n
Certifikovaná skúška zo slovenčiny ako cudzieho jazyka Testovanie jazykových kompetencií podľa Spoločného európskeho referenčného rámca pre jazyky sa realizuje na piatich jazykových úrovniach A2, B1, B2, C1 a C2. 0000000896 00000 n
0000044225 00000 n
2021. Garancia. kompetencií pre demokratickú kultúru (Bruselská deklarácia, Rada Európy, apríl 2016) ..... 19 1.3.1 Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie. príležitosti pre všetkých, aby si mohli rozvíjať kľúčové kompetencie s plným využitím dokumentu „Kľúčové kompe tencie pre celoživotné vzdelávanie – európsky referenčný rámec“ v prílohe, a 1.1. podporovať . 0000071593 00000 n
a aby ako referenčný nástroj využívali ‚Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie – európsky referenčný rámec‘“3. 0000222273 00000 n
Nájdené v tejto kniheEurópsky referenčný rámec používa termín „kľúčové kompetentnosti“ (pri ... V oblasti celoživotného vzdelávania stanovuje osem kľúčových kompetencií: (1) ... na osem kľúčových zručností (definovaných ako „vedomosti, zručnosti a postoje“): stimulovanie estetickej vnímavosti, citového rozvoja a intuície a podpora tvorivosti u všetkých detí od prvých štádií ich vývoja vrátane predškolskej výchovy; Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky: učenie sa, vyučovanie, hodnotenie ..... 39 2.10. potrebnými kompetenciami. Nová koncepcia výučby nemeckého jazyka … 0
Učenie sa cudzích jazykov poskytuje ľuďom Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, ďalej SERR (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (Cambridge, 2001)), ktorý bol vytvorený na pôde Rady Európy. Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, ďalej SERR (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (Cambridge, 2001)), ktorý bol vytvorený na pôde Rady Európy. 82 s. ISBN 978-80-89225-82-8. predstavuje európsky referenčný rámec, ktorý sa vzťahuje . 0
0000009852 00000 n
Za kľúčové kompetencie považuje tie, ktoré potrebujú všetci jednotlivci pre osobné uspokojenie a rozvoj, aktívne občianstvo, spoločenské začlenenie a … majú nadpredmetovýcharakter aich realizácia je viazaná skôr na metódy vyučovania ako na obsah! (4) V súčasnosti sa požiadavky na kompetencie zmenili. Výber. Opisuje spolu 21 individuálnych kompetencií, ktoré sú zoskupené do piatich oblastí: Informácie, Komunikácia, Tvorenie obsahu, Bezpečnosť a Riešenie problémov. Kľúčové kompetencie sú tie, ktoré potrebujú všetci jednotlivci na osobné uspokojenie a rozvoj, aktívne občianstvo, spoločenské začlenenie a zamestnanosť. 19 0 obj<>
endobj
Tento dokument na jednej strane vytvára rámec pre tvorbu edukačných politík v oblasti jazykov, pričom 0000222831 00000 n
2021 Archív. EP Európsky parlament EQAVET European Quality Assurance in Vocational Education and Training (Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality) EQF European Qualifications Framework for Lifelong Learning (Európsky kvalifikačný rámec pre celoživotné vzdelávanie) 2595 0 obj
<>
endobj
0000015068 00000 n
Riadiaci letovej prevádzky riadi letovú prevádzku, čím zabezpečuje bezpečnosť a plynulosť letovej prevádzky vo vzdušnom priestore nad územím daného štátu a na letiskách s civilnou letovou prevádzkou, či v ich blízkosti. Komunikácia J. Veteška a M.Tureckiová zaraďujú kľúčové kompetencie do formálnej kvalifikácie spolu s kompetenciami profesijnými (tamže, s. 27). Základným rámcom pre vytvorenie zoznamu kompetencií zahrnutých do nástroja D-zručnosti pre zamestnanie bolo Odporúčanie Európskeho parlamentu a Rady Eu- rópskej únie z 18. decembra 2006 o kľúčových kompetenciách pre celoživotné vzde- lávanie, tzv. Vyhlásenie súťaže "Európsky deň jazykov 2021 - Jazyky okolo nás" 5. DigComp je referenčný rámec digitálnych kompetencií vytvorený Európskou komisiou s cieľom napomáhať rozvoju a porozumeniu digitálnych kompetencií v Európe. 0000087230 00000 n
Kľúčové kompetencie sú tie, ktoré potrebujú všetci jednotlivci na osobné uspokojenie a rozvoj, aktívne občianstvo, spolo- <<26b7f08690bf514aa7dfa1d4b12a7e79>]>>
0000120048 00000 n
0000000016 00000 n
startxref
0000071331 00000 n
Európsky referenčný rámec definuje kompetencie ako kombináciu vedomostí, zručností a postojov primeraných danému kontextu. 0000001433 00000 n
0000012085 00000 n
0000002716 00000 n
Dokument Rady Európy Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky - učenie sa, vyučovanie, hodnotenie; Vyhláška MŠ SR č. Tento dokument definuje jednotlivé kompetencie zadefinované v SERR ako ..... 20 1.4 Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru Rady Európy (2016 – 2018). \�61�2;10�0� Y���+rv1,���p��+��a�"��v�%��a��c`�/�L@l
` ̧2�
September 2021 August 2021 Júl 2021 Jún 2021 ... Kľúčové slovo kompetencie. 0000002786 00000 n
h�b```b``������� ̀ �@16�0�y����46N�����߂i2B��g;�. 9. Bratislava: ŠPÚ, 2006. Kľúčové kompetencie majú nadpredmetový charakter. Podľa Európskeho referenčného rámca je používanie jazyka výsledkom súčinnosti mnohých činností, pri ktorých ľudia rozvíjajú okrem všeobecných kompetencií aj komunikačné jazykové kompetencie. Vedomosť je extrahované z obsahu a koncipovaná na základe faktov, čísel, myšlienok, teórií, ktorú sú stabilizované a podporujú porozumenie v súčasnej oblasti poznania, vedy a predmetov. 0000005997 00000 n
Kompetencie pre tento rámec sa definujú ako „kombinácia vedomostí, zručností a postojov primeraných danému kontextu. Skúška je určená všetkým cudzincom, ktorí si … Odporúčanie Rady poskytuje tvorcom politiky, poskytovateľom vzdelávania a odbornej prípravy, sociálnym partnerom a samotným študentom spoločný európsky referenčný rámec pre kľúčové kompetencie. 0000003770 00000 n
Vymedzuje všeobecné ciele jazykovej školy ako kľúčové kompetencie, jazykové kompetencie a jazykové zručnosti v súlade s odporúčaním Rady Európy „Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky“ a s odporúčaním Európskej Komisie a Rady O kľúčových ��A�`�tM��w����� 0000008083 00000 n
0000008963 00000 n
Zároveň však J. 0
%%EOF
Odkedy sa prijalo toto odporúčanie, stalo sa kľúčovým referenčným dokumentom pre rozvoj vzdelávania, odbornej prípravy a učenia sa zameraných na kompetencie. PROGRAM SEMINÁRA: 09:00-09:30 - Výchovno-vzdelávací proces, efektivita učenia a učenia sa. trailer
V uvedenom rámci sú kompetencie definované ako kombinácia vedomostí, zručností a postojov primeraných danému kontextu. Kľúčové kompetencie sú tie, ktoré potrebujú všetci jednotlivci na osobné uspokojenie a rozvoj, aktívne občianstvo, spoločenské začlenenie a zamestnanosť. 0000000016 00000 n
0000154295 00000 n
Je to nasledovných osem kľúčových kompetencií: a) komunikácia v materinskom jazyku, b) komunikácia v cudzích jazykoch, Na ich meranie vyvinula Európska komisia DigComp: Európsky digitálny rámec ako referenčný nástroj na vyjadrenie “digitálnej kompetentnosti”. x�b```��Bv� cc`a�8�p�KSOC�2Hj�q�_��JhFL�cW�ƣ�:x�N
bW̜&�R����ԗ����;@�j �30~X - zvýšením kľúčových kompetencií a kvalifikačnej spôsobilosti učiteľov prispieť k aktívnemu využívaniu IKT vo vyučovacom procese - zabezpečiť pripravenosť učiteľov jednotlivých predmetov na inováciu vyučovania s podporou informačných a komunikačných technológií INFORUM 2007 Ing. 9. 0000008275 00000 n
PRÍLOHA Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie Európsky referenčný rámec. jazykových kompetencií, ale aj kompetencie všeobecné tak, aby ich jazyková príprava efektívne zodpovedala požiadavkám moderného európskeho demokratického občana pripraveného na život v spojenej Európe. Kvalifikáciu okrem kompetencií tvoria poznatky a zručnosti) – bližšie o tom Európsky referenčný rámec (2008). 0000001254 00000 n
2595 36
252 s. ISBN 80-58756-93-5. Bol vytvorený Európsky referenčný rámec Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie (Úradný vestník EÚ, 2006), ktorý stanovil osem kľúčových kompetencií: 1. komunikácia v materinskom jazyku; 2. komunikácia v cudzích jazykoch; 3. kompetencie v matematike a základné kompetencie v 0000120987 00000 n
0000005425 00000 n
0000001721 00000 n
0000007661 00000 n
0000006991 00000 n
0000003626 00000 n
0000002523 00000 n
<]/Prev 674343>>
Poznajú históriu tohto povolania. Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, ďalej SERR (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (Cambridge, 2001)), ktorý bol vytvorený na pôde Rady Európy. 0000062680 00000 n
startxref
Každý má právo na kvalitné a inkluzívne vzdelávanie, odbornú prípravu a celoživotné vzdelávanie, aby si udržal a získal zručnosti, ktoré mu umožnia plne sa zapojiť do života spoločnosti a úspešne zvládať zmeny postavenia na trhu práce. Vzdelávacie výstupy sú preto vždy komplexnejšie než kompetencie a nie naopak. 0000002147 00000 n
0000000016 00000 n
1 Spoločný európsky referenčný rámec v politickom a vzdelávacom kontexte 1.1 Čo je Spoločný európsky referenčný rámec? endstream
endobj
20 0 obj<>
endobj
22 0 obj<>
endobj
23 0 obj<>/ProcSet[/PDF/Text]/ExtGState<>>>
endobj
24 0 obj<>
endobj
25 0 obj<>stream
0000010747 00000 n
0000003890 00000 n
0000009177 00000 n
Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, ďalej SERR (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (Cambridge, 2001)), ktorý bol vytvorený na pôde Rady Európy. %%EOF
Európsky rámec digitálnych kompetencií pre spotrebiteľov, alebo „DigCompConsumers“, ponúka referenčný rámec na podporu a zlepšenie digitálnych kompetencií spotrebiteľov. EQAR: Európsky register zabezpečenia kvality EQAVET: Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality odborného vzdelávania a prípravy EQF: Európsky kvalifikačný rámec ESCO: Európska klasifikácia zručností, kompetencií, kvalifikácií a povolaní EÚ: Európska únia 0000003293 00000 n
83 0 obj<>stream
Výsledky medzinárodných meraní a zistení ŠŠI v oblasti digitálnej kompetencie. Európska rada prijala odporúčanie Rady o kľúčových kompetenciách pre celoživotné vzdelávanie na posilnenie kľúčových kompetencií a základných zručností. Kompetencia pre tento rámec sa definuje ako kombinácia vedomostí, zru čností a postojov primeraných v danom kontexte. O sektore. finančný rámec (MMF) navrhnutý Európskou komisiou s Plánom obnovy „Next Generation ... 2027 určených vyše 21 miliárd eur. Je založený na prin-cípoch, … Nová koncepcia výučby nemeckého jazyka má za cieľ vytvoriť rámec … Budem používať Spoločný európsky referenčný rámec (SERR), ako má referenčný bod, pretože to je rámec, že som oboznámený so. V odporúčaniach sa uvádza osem kľúčových kompetencií, ktoré slúžia ako európsky referenčný rámec pre tvorcov politík, ako aj poskytovateľov a organizácie vzdelávania a odbornej prípravy a učiacich sa. Stratégia rozvoja konkurencieschopnosti Slovenska Našim cieľom je totiž čo najdôkladnejšie posúdiť na akej úrovni sa nachádzate aby ste mali presnú predstavu o vašom ďalšom smerovaní v zvyšovaní svojich kompetencií. Je súčasťou toho, čím je Európa jedinečná, a prispieva k bohatstvu jej kultúry a spoločnosti. Kľúčové kompetencie (KK) oKako spôsobilosť človeka preukázať vedomosti, zručnosti, schopnosti vpraktickej činnosti. 2009. September 2021 August 2021 Júl 2021 Jún 2021 ... Kľúčové slovo kompetencie. 0000001016 00000 n
Kľúčové kompetencie, ktoré do celoživotného vzdelávania spadajú a podliehajú neustálej aktualizácii, zostavila v roku 2007 Európska komisia a sú uvedené v Európskom referenčnom rámci (2007). 0000086748 00000 n
Pri formulácii cieľov vyučovacieho predmetu sa zdôrazňuje činnostne zameraný prístup – na splnenie Etický kódex pedagogických zamestnancov Jazykovej školy v Poprade Preambula Etický kódex pedagogických zamestnancov Jazykovej školy v Poprade (ďalej len „etický kódex“) sa vzťahuje na pedagogického zamestnanca zaradeného do kategórie pedagogického zamestnanca učiteľ jazykovej školy a zahraničný lektor (ďalej len „pedagogický zamestnanec“). ��0[2�s0r�a�eX~��o 3���W.G�?jb_P��qn��&�a�ਊ�D_��]�*�Kfnȑx�籗�����q�?�$��-.���E^�]'�&������W�o���i��. x�b```f``�������� Ā B@16��.>C����9X 0000167950 00000 n
európsky referenčný rámec pre jazyky, učenie sa, vyučovanie, hodnotenie, ŠPÚ ... Kľúčové kompetencie sú priamo ovplyvňované kvalitatívnymi aspektmi ako rozsah, presnosť, plynulosť, interakcia a koherencia. … Pedagogická dokumentácia z nemeckého jazyka Úroveň B2. Kľúčové slová: kompetencia, spôsobilosť, schopnosť, kľúčové a transverzálne kompetencie, kurikulum, rámec kurikula, vzťah kľúčových kompetencií k obsahu vzdelávania. Tento dokument na jednej strane vytvára rámec pre tvorbu edukačných politík v oblasti jazykov, pričom 0000004536 00000 n
ÚVOD V Európe je viacjazyčnosť ústrednou hodnotou. Sociálne a občianske kompetencie 7. 81 0 obj<>
endobj
0000002986 00000 n
0000001488 00000 n
0000003359 00000 n
školy ako kľúčové kompetencie, jazykové kompetencie a jazykové zručnosti v súlade s odporúčaním Rady Európy „Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky“ a s odporúčaním Európskej Komisie a Rady O kľúčových kompetenciách v celoživotnom vzdelávaní a rámcový obsah vzdelania. modelu všeobecných kompetencií a komunikačných jazykových kompetencií, ako ich uvádza Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky (ŠPÚ, 2013). 0000005785 00000 n
0000010340 00000 n
Európsky referenčný rámec stanovuje osem kľúčových kompetencii. 0000222040 00000 n
21 0 obj<>stream
0000002299 00000 n
%PDF-1.4
%����
ŽILOVÁ, R. a kol. 0000005388 00000 n
Cieľom vyučovania nemeckého jazyka na základnej škole je naučiť žiakov všetky formy Cieľom vyučovania nemeckého jazyka na základnej škole je naučiť žiakov všetky formy Vychádzať z dokumentu Spoločný európsky referenčný rámec, ktorý kladie dôraz na: vzájomný vzťah základných a všeobecných cieľov predmetu, kontinuitu a prepojenie cieľov, ich operatívny charakter pri determinovaní jazykových kompetencií, t.j. do akej miery sú rozhodujúce pre determinovanie jazykových kompetencií. 0000087016 00000 n
0000005049 00000 n
Do opisu je zaradený aj kultúrny kontext jazyka“ (Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, 2006:5). Milénium: Národný program výchovy a vzdelávania v Slovenskej republike ..... 41 2.11. Kľúčové … 1 kľúčové kompetencie A Plánovanie a príprava, realizácia výučby, riadenie vyučovacej hodiny, klíma v triede, disciplína, hodnotenie prospechu, reflexia ... 5 európsky referenčný rámec E PK ako odpovede na otázky: čo - poznať obsah a cieľ; že - fakty <<676414ebe6ceb343a956503012e6c254>]>>
0000078317 00000 n
0000007366 00000 n
Karta zamestnania. 0000011535 00000 n
EQAVET Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality v odbornom vzdelávaní a príprave ... ktorá bola predložená Poradnej skupine pre Európsky kvalifikačný rámec v decembri 2015. 0000003557 00000 n
Toto odporúčanie by malo poskytnúť aj spoločný európsky referenčný rámec pre kľúčové kompetencie pre tých, ktorí tvoria politiku, poskytujú vzdelávanie a odbornú prípravu, Zmysel pre iniciatívu a podnikavosť 8. všeobecných kompetencií a komunikačných jazykových kompetencií, ako ich uvádza Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky (ŠPÚ, 2013). Tento dokument na jednej strane vytvára rámec pre tvorbu edukačných politík v oblasti jazykov, pričom 0000120276 00000 n
0000328045 00000 n
EQAVET – European quality assurance in vocational education and training (Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality v odbornom vzdelávaní a príprave) EQF – European Qualification Framework (Európsky kvalifikačný rámec) ET 2020 – Strategický rámec pre európsku spoluprácu vo vzdelávaní a v odbornej príprave startxref
Z tohto dôvodu by pojem kompetencie nebol tým primeraným zastrešujúcim pojmom pre tabuľku. %PDF-1.4
%����
Štátny pedagogický ústav: 2009. jazykových kompetencií, ale aj kompetencie všeobecné tak, aby ich jazyková príprava efektívne zodpovedala požiadavkám moderného európskeho demokratického občana pripraveného na život v spojenej Európe. oKľúčové kompetencie(podľa školského zákona) sú prostriedkom na dosiahnutie cieľov. 2.9. 0000071830 00000 n
Kompetencie v predškolskej edukácii, kľúčové kompetencie dieťaťa v MŠ, kompetenčný profil zamestnanca 3 apríla, 2020 / Kľúčové kompetencie na celoživotné vzdelávanie Európskeho referenčného rámca boli schválené na základe odporúčania Európskeho parlamentu a Rady Európy dňa 18. decembra 2006. Európsky referenčný rámec zabezpečenia kvality (EQAVET) je referenčný nástroj, ktorý má krajinám EÚ pomôcť podporovať a monitorovať priebežné zlepšovanie systémov OVP na základe spoločne dohodnutých kritérií. 6. xref
0000108116 00000 n
Kľúčové kompetencie sú priamo ovplyvňované kvalitatívnymi aspektmi ako rozsah, presnosť, plynulosť, interakcia a koherencia. 2021. xref
Ďalej citované ako SERR. - Kľúčové kompetencie pre celoživotné vzdelávanie, Európsky referenčný rámec. o! vzdelávanie – európsky referenčný rámec‘“ (3). Zoznámte sa, prosím, s platformou AXESS a využite ponuku jej kurzov! 0000001883 00000 n
0000004492 00000 n
0000006843 00000 n
Tento rámec slúži ako prevodový nástroj medzi rozdielnymi systémami kvalifikácií a ich úrovňami. Pripomienky a otázky. 0000001819 00000 n
0000002307 00000 n
0000007195 00000 n
Within this context, the Commission has worked since 2002 with Member States towards the Barcelona objective of enabling citizens to communicate in two languages in addition to their mother tongue, in particular, by developing an indicator of language competence8 , by setting out strategic action and recommendations, and by including skills in foreign languages among the key competences for l ... Kľúčové kompetencie sú priamo ovplyvňované kvalitatívnymi aspektmi ako rozsah, presnosť, plynulosť, interakcia a koherencia. 81 40
Tento dokument na jednej strane vytvára rámec pre tvorbu edukačných politík v oblasti jazykov, pričom 0000062416 00000 n
Nová koncepcia základnej pedagogickej dokumentácie vychádza zo základného dokumentu: Spoločný európsky referenčný rámec pre jazyky, ďalej SERR (Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (Cambridge, 2001)), ktorý bol vytvorený na pôde Rady Európy.
Byty Na Predaj Prešov S Veľkou Loggiou, Prenajom Chaty Zvolenska Priehrada, Xiaomi Mi Scooter 1s Recenzia, Mäsiarske Nože Solingen Cena, Cikautxo Nové Zámky Volne Pracovne Miesta, Lacne Karavany Na Predaj, Inšpektorát Práce Trnava, Strihanie Psov Dubravka, Sportove Noviny Markiza Frajer Na Zaver,
Byty Na Predaj Prešov S Veľkou Loggiou, Prenajom Chaty Zvolenska Priehrada, Xiaomi Mi Scooter 1s Recenzia, Mäsiarske Nože Solingen Cena, Cikautxo Nové Zámky Volne Pracovne Miesta, Lacne Karavany Na Predaj, Inšpektorát Práce Trnava, Strihanie Psov Dubravka, Sportove Noviny Markiza Frajer Na Zaver,